onsdag 9 september 2009

Stephanie Meyer - Om jag kunde drömma




Isabella är 17 år och flyttar till sin pappa som bor i en liten stad i kalla och regniga nordvästa USA.
Hon börjar på ett nytt high school och lär känna nya människor och får nya kompisar.
På skolan finns en speciell skara med syskon som oftast håller sig för sig själva och efter en rad märkliga och skrämmande incidenter där Isabella är inblandad i får kontakt med en av de, den snygge och allt för perfekte Edward.
Deras möte börjar på ett obehagligt sätt men lossnar och utvecklar sig till ett unikt förhållande. Unikt på det sätt att det i princip är omöjligt, Edward och hans "syskon" bär alla på en hemlighet, en hemlighet som till slut kan få Isabella att hamna i livsfara och en knipa hon bara trodde existeradei myterna.


Visste inte riktigt vad jag hade att hämta när jag började med den här, hade inte sett filmen (Twilight, med Kristen Stewart i huvudrollen) hade bara små aningar om den.
Men den överraskade mig och jag fastande totalt i den. En spännande och aldrig tråkig historia om kärlek, våld och övernaturliga väsen..
Rekommenderas starkt.

Om jag kunde drömma är den första av fyra i "Twilight" serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar